7 Kas 2011

Piedra Irmağı'nın Kıyısında Oturdum Ağladım/Paulo Coelho


Paulo Coelho en sevdiğim yazarlardan birisidir. Bu eseri, daha çok bilinen diğer eserlerine göre farklı bir anlatım ve konunun işlenişini barındırıyor bünyesinde. Öykünün kahramanı Pilar'ın aşkı arama ve yıllar sonra çocukluk aşkında bunu bulma serüvenine tanık oluyoruz. Bu süreçte hayal kırıklığı, inanç sorgulamaları, alışkanlıklar, umutlar, adanmışlık, tanrısal güce varma çabaları ve sevdiği adamın peşi sıra giderken yapılan yolculuklarda Tanrı'nın kadın yüzünün keşfi ve Pilar'ın duyduğu sevginin giderek aşka, farklı bir tutkuya dönüşmesi değişik bir biçimde ele alınıyor. Özellikle son kısmının beni çok etkilediğini söylemeliyim. Bir çırpıda okuduğum kitaplardan oldu kısa kısa bölümleriyle. İnanç, aşk ve özveri üçgenindeki iki kişilik çatışmanın, hayata ve aşka dair farklı bakış açılarını sunuyor. Okunmaya değer olduğunu düşünüyorum ve tavsiye ediyorum.

1 yorum:

AslıASLI dedi ki...

Uzun zaman önce okumuştum. Coelho masalsı anlatımıyla çok sevdigim bir yazardır..