10 Ara 2011

Bir Güzel Keşif

6 Aralık'ta hayatımın konserine doğru yola çıkarken beni bekleyen sürprizlerin bu kadar çok olacağını tahmin edemezdim doğrusu. Sizlere Buena Vista Social Club ve Omara Portuondo sahne almadan önce ön grup olarak sahneye çıkan harika ikiliyi ve gruplarını tanıtmak istiyorum. Bu harika ikili Gülseren Gomez ve Luis Ernesto Gomez. Gülseren'i hepiniz hatırlayacaksınızdır, 2005'te ülkemizi Rimi Rimi Ley adlı şarkısıyla Eurovision'da temsil etmişti. İşte bu muhteşem ikilinin gruplarının adı ise La Descarga.




O gece keyifli geçen konserlerinden sonra verilen o küçücük arada hemen albümlerini edindim ve o günden beri zevkle dinliyorum. Eğer siz de benim gibi Latin müziği aşığıysanız bu ikilinin müptelası olacaksınız. Kendi bestelerinin yanı sıra dünyaca ünlü şarkılara kattıkları farklı yorumlara bayılacaksınız.




En kısa zamanda İstanbul'da sahne aldıkları mekana sadece ve sadece onları dinlemek&izlemek için gitmek istiyorum. Kim bilir belki de onlar önce davranarak Ankara'ya şahane bir konser vermeye verirler. Düşüncesi bile güzel!!


Luis Ernesto Gomez, Paris’te yıllarca Arturo Sandoval, Danny Brillant, Yuri Buenaventura gibi ünlü Latin sanatçılarıyla çalmış 28 senedir sahnede olan uluslararası tumba ustasıdır.

Gülseren Yıldırım Gomez ise 2005 yılında Eurovision'a katılmış ve 400 milyon kişi tarafından dinlenmiş, konservatuarı Paris’te bitirmiş, 20 senedir, çok dilde şarkı söyleyen, özel bir ses sanatçısı, perküsyoncu ve dansçıdır.

Gülseren ve Luis’in bugüne kadar Türkiye, Fransa ve Avrupa’da yayınlanmış 11 adet CD çalışması bulunuyor. Grubun adı olan La Descarga, Jam Session (açık sahne) anlamına geliyor. Konserlerinde dinleyici de gecenin bir parçası oluyor. Repertuarlarında kendi bestelerinin yanı sıra, Paris’ten Bogota’ya, Portekiz’den Hindistan’a, Türkiye'den Amerika'ya en sevilen dünya müziklerinin latin yorumlarını seslendiriyorlar. Bu sene Enka Vakfı desteği sayesinde İstanbul'da ilk ve tek salsa big band grubu gerçekleşti. Artık Türkiye'nin de bir latin salsa big band orkestrası var: LA DESCARGA!


Konser alanında sadece bir albümleri mevcuttu. Dolayısıyla ben de ancak onu edinebildim. Albümlerinin adı Kumbiya Turka!







En kısa zamanda diğer albümlerini edinmeyi can-ı gönülden istiyorum ve şiddetle bu ikilinin harika müziğine kulak vermenizi öneriyorum.



Hiç yorum yok: